Jag vill att något ska hända så jag sitter och väntar på att vindarna ska vända

 
Jag läste en gång om att livet är som ett snöre och ibland kan det bildas knutar på ens snöre, man kan välja att ignorera knutarna men snöret kommer någongång att ta slut och inga fler knutar kommer att få plats, man kan också välja att försöka knyta upp dessa knutar. 
Personen som skrev detta är någon jag ser upp till, har många kloka åsikter!
 
Denna liknelse av "livet" har fastnat hos sen ett bra tag tillbaka och just nu känns det som att mitt snöre har lindat in knut efter knut efter knut men så är det väl ibland? Saker kommer att lösa sig med tiden det vet jag, sedan är ju frågan på vilket sätt kommer dessa att lösas? En knut är ju dessutom påväg upp som jag kanske kan berätta om senare då saker är helt bestämt, denna knut finns det lösningar på men vi vet inte vilket lösnings som ska användas. Men denna handlar om många personer jag bryr mig om och jag hoppas att den blir så bra som möjligt för alla!
 
Men kramkram till er alla, idag så ska jag iväg och jobba en stund! Vi hörs!
 
 
Babbel | |
#1 - - Maria Pettersson:

Det var väldigt fint sagt och en fin liknelse ;)

Upp